روابط عمومی سازمان یا روابط عمومی مدیران؟

30 خرداد 1401 ۰ دیدگاه حامد مشکینی,موزه_لوور,
 
چند روز پیش از صفحه دوست عزیزم داود مختاریانی تصاویری از صفحات اینستاگرامی دو موزه در تهران و پاریس (ایران باستان و لوور) دیدم که حاوی پیام تلخی از تفکر حاکم بر #روابط_عمومی خیلی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی در ایران دارد. متاسفانه در این سازمانها، روابط عمومی فقط برای مدیر ارشد سازمان است و اساسا هیچ ارزشی برای سایر #ذینفعان برند قائل نیست و اگر هم احترامی گذاشته می‌شود برای این است که مبادا آنها خاطر مدیر والامقام را مکدر نمایند!
.
در# روابط_ عمومی_نوین جایگاه مخاطب یا کامل‌تر بگویم جایگاه ذینفعان اهمیت دارد. هم سازمان یا فردی که از برند ما تاثیر می‌گیرد یا هم تاثیر می‌گذارد. پس باید نیازهای و خواسته‌های همه آنها لحاظ شود چه مدیر ارشد سازمان باشد و چه کارکنان، مشتریان، تامین‌کنندگان، سهامداران، نهادهای بالادستی و تابعه و حتی عموم مردم که اتفاقا برای نهاد دولتی مهمترین ذینفع محسوب می‌شود.
.
متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مناسب مدیران نهادهای دولتی از اهمیت روابط عمومی در دنیای امروز، ضعیف‌ترین و بله‌قربان‌گو ترین فرد برای روابط عمومی منصوب می‌شود تا حواسش فقط به مدیر شیفته‌ی خدمت! باشد و او را برای مدارج بالاتر آماده کند، بدون کمترین استراتژی درست و #برنامه_ریزی_جامع و یکپارچه. بنابراین نتیجه هم این می‌شود که مشاهده می‌کنید.
.
پ‌ن: در این دو روز اخیر که این مقایسه صورت گرفته، مسئولان روابط عمومی #موزه_ایران_باستان به تکاپو افتادند تا رسالت خود را به درستی انجام دهند و در عرض چند ساعت متوالی چندین پست بدون فکر و استراتژی در این صفحه منتشر کردند! البته فکر نکنید به خاطر اهمیت موضوع و شناخت درست، این کار را کردند، بلکه کاملا قابل تصور است که فشار مخاطب در شبکه‌های اجتماعی، آقای مدیر ارشد را سخت برآشفته و برای جلوگیری از عدم تزلزل جایگاه ایشان زود چند تصویر دست و پا و منتشر کردند تا بگویند که ….

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.